KISOKOS A KERÁMIA BEVONATOKRÓL
Miért érdemes befektetnünk? Kinek való és kinek nem? Mi is ez pontosan, és hogyan működik?Van e különbség a bevonatok között? Milyen városi legendák keringenek róla, és mi az igaz ezekből? Ha kíváncsi vagy a válaszokra TABUK NÉLKÜL, esetleg eljátszottál már a gondolattal, hogy bevállald, gyere, és olvasd el cikkünket! 
Először is szeretnénk tisztába tenni mik is ezek az anyagok tulajdonképpen. Szintetikus polimerek, melyek kémiai kötést hoznak létre a lakkfelülettel, ez különbözteti meg a waxoktól. Utóbbiak csak megtapadnak a felületen bizonyos ideig, itt viszont kötés jön létre. A kerámia réteg vastagsága borzasztóan vékony, 2-3 mikron. Termékfüggő, többnyire 9 vagy 10 H keménységeket ígérnek a gyártók.
Mit kapunk pontosan a pénzünkért?
Ezek a bevonatok óvni hivatottak a fényezést a környezeti hatások ellen, pl bogár és madárürülék, fanedvek okozta maródások, UV sugárzás ellen, gátolja a színvesztést, a lakkréteg oxidációját, és például télen az útszóró só okozta károsodással szemben is hatékony.
Mi a helyzet a karcokkal és a kőfelverődéssel? Sokan próbálják ezeket a bevonatokat úgy eladni, hogy védelmet nyújt ez utóbbiak ellen is, ez azonban csak kis részben lehet igaz. A kerámiák nem fizikai behatások és sérülések védelmére lettek tervezve. Keménységükből adódóan a mikro-karcoktól valamilyen szinten védhetnek, de ez anyagfüggő, és nem is garantált.
AZ is nagy tévhit, hogy a kerámiás autókat elegendő simán vízzel leveretni és tiszta lesz ezután. Nincs így, sőt a bevonatok különleges időszakos karbantartást igényelnek, ami anyagonként eltérő procedúrát jelenthet, ezekről érdeklődni kell a szakembertől, aki applikálni fogja nekünk a bevonatot.
A bevonat applikálása előtt mindenképp egy három lépcsős polírozás szükséges. Karcos felületre nem lehet kerámia bevonatot tenni, a bevonat NEM TÜNTETI EL A MEGLÉVŐ KARCOKAT. Telepítését többnapos előkészületek előzik meg. Nagy ívben kerüljük el azokat a helyeket, ahol 3 napnál kevesebbet mondanak a bevonat telepítésére munkaidőben. (Amennyiben nem több szakember dolgozik egyszerre egy autón, és nincs lehetőség a kötések kialakulásának gyorsítására mesterséges módon)Miért? Mert Egy alapos előkészítés és három lépcsős polír minimum 2 munkanap, a kerámia bevonat feltelepítése után pedig az autó 24 óráig nem mehet ki a műhelyből. Ekkor alakulnak ki a kémiai kötések, nem érheti víz, és nem mindegy a levegő páratartalma sem, ellenkező esetben megfoltosodhat. A már felhelyezett kerámiabevonatokat pedig nem olyan egyszerű eltávolítani a felületről: tehát ha a polírozás nem hologrammentes vagy nem kellőképpen karcmentes, és mégis felkerül a bevonat, csak polírozással vagy rosszabb esetben csiszolással tudja szakember, szintén többnapos munkával, helyrehozni a hibát, ez pedig rengeteg pénzbe kerülhet. Az applikálás folyamata szintén tapasztalatot igénylő feladat. Épp ezért ne kísérletezzünk otthon, és ne bízzuk olyanra, akinek nincs elegendő tapasztalata a témában!
Összességében az a konklúziónk, hogy olyan igényes tulajdonosoknak ajánljuk jó szívvel, aki hajlandó és szeretne rendszeresen törődni az autójával, és szeretne megbizonyosodni arról, hogy a lehető legszebb állapotban, minél hosszabb ideig megőrizheti a szeretett kocsit.
Ha szeretnél te is kerámiabevonatot az autódra, keress minket bizalommal 
WestSide csapata